het leven bestaat uit leuke en minder leuke dingen - Reisverslag uit Anchal, India van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu het leven bestaat uit leuke en minder leuke dingen - Reisverslag uit Anchal, India van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu

het leven bestaat uit leuke en minder leuke dingen

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

25 April 2015 | India, Anchal

Na onze vakantie hadden we weer zin om op school te komen. Helaas waren deze weken wat tegenvallers waarbij je je op dat moment chagerijnig voelt, maar later beseft dat dit ook weer ervaringen zijn en er om kan lachen. Op school waren er geen kinderen die de zomerlessen kwamen bijwonen, een organisatie fout van school. Hierdoor hebben we onze dagen gevuld met andere ervaringen zoals een nieuwe simkaart regelen. Ik had in december een Indiase simkaart gekocht en die werkte perfect. Maar de regering dacht dat we een 3 maanden visum hadden en hadden die die naar 3 maanden dus gewoon geblokkeerd. Na 6 uur wachten en vijf keer terugkomen is het toch gelukt. Ook had Matthijs een paar dagen 39 graden koorts, hierdoor hebben we ook een ziekenhuis van binnen gezien (ziekenhuis met kakkerlakken van 5cm!) Het was niets ergs en hij voelt zich nu prima. Verder hadden we met Indiase vrienden afgesproken om naar het strand te gaan. Helaas waren wij een dag te laat op de afgesproken plek en hebben we niet gefeest, maar zaten we vrijdagavond tussen Spaanse middelbare dames met op de achtergrond Duitse schlagermuziek. Toch zijn er ook leuke dingen. Ik heb een aantal dagen bijles gegeven aan een dertienjarige jongen die moeite had heeft met schrijven en de tafels. Ontzettend leuk om met zo kind doelen te stellen en die spelenderwijs te halen. Dan komt mijn master scripie toch nog van pas! Het afscheid van de school was heel liefdevol, de laatste dagen waren gevuld met iedereen goededag zeggen en cadeautjes in ontvangst nemen. Met een traan en een lach hebben we de trein gepakt naar Mumbai. De 33 uur vlogen voorbij! Morgen gaan we naar rajasthan. Tot ziens palmbomen en vochtigheid, welkom woestijn en 45 graden!

• 25 April 2015 - 23:29

Jelmer:

Hey Rian! Heel leuk om je verhalen te lezen elke keer. En zo te zien zijn jullie al helemaal ingeburgerd in de Indiase cultuur: 'Helaas waren wij een dag te laat op de afgesproken plek'. Geniet er nog van in Rajastan! Groetjes vanuit Nieuw-Zeeland!

• 26 April 2015 - 12:59

Karen:

Hoi daar,
    Oei, even een paar tegenvallers. Jammer dat er niemand naar de zomerlessen komt. En dat stukje over de regering en de SIMkaart vind ik dan wel weer toepasselijk. Dit hoor je vaker/zie je op tv.
    Gelukkig maar dat Matthijs weer beter is!

Veel plezier in Rajastan en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal en de mooie foto's.
    Groetjes!

• 27 April 2015 - 13:00

Saskia:

Jullie zijn vast al gearriveerd. Goede reis gehad naar ik hoop.
    Veel ervaringen zie je pas (veel) later de waarde van.
    Ik vind het heel leuk om zo met jullie mee te kunnen reizen. :)

Groetjes Saskia

• 27 April 2015 - 19:31

Herma:

Hoi Rianne,

eindelijk al je verslagen eens gelezen.
    wat leuk om jullie avonturen te volgen. wat een belevenis.
    vandaag heb je wel onze koningsdag moeten missen maar daar staat veel andere ervaring tegenover. En die koningsdag komt er volgend jaar wel weer.
    Ga zo naar het ensemble.
    Wens je nog veel reis en werkplezier in India.
    groet Herma