Avonturen in de woestijn - Reisverslag uit Anchal, India van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu Avonturen in de woestijn - Reisverslag uit Anchal, India van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu

Avonturen in de woestijn

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

07 Mei 2015 | India, Anchal

Een heel nieuw landschap en hele nieuwe mensen! We reizen nu een week door het droge en hete Rajastan en het is prachtig. We zijn begonnen in udaipur, wat wordt gezien als het Venetië van India. Mooie meren, bruggetjes en romantische gebouwen met versierde boogjes. Hier hebben we veel rond gelopen en op een bepaald moment zaten we te praten net een gezin waarvan het meer hun badkamer was. Matthijs gaf de kinderen zwemles en we werden uitgenodigd voor de thee. Later vroegen ze of we misschien mee wilden naar een bruiloft. Dat slaan we natuurlijk niet af! We hebben in het zuiden al drie bruiloften meegemaakt, maar hier is het toch weer anders. Het wordt op een voetbalveld gevierd vol met eettentjes met van alles en nog wat. De mannen dragen tulbanden en er is meer muziek en dans. Automatisch worden we omringt door kinderen en kreeg ik henna op mijn hand en arm. Een ontzettend leuke dag!
Verder reizen we de afgelopen week met een Belgisch/Frans stelletje waar we het goed mee kunnen vinden. Ook al ben ik dol op Matthijs, het is soms ook leuk om met andere mensen te spreken. Met hen hebben we een kamelensafari gedaan. Op een kameel door de bloedhete (48 graden in de schaduw!) door de woestijn rijden, daar met bier en Indiase hapjes naar de zonsondergang kijken is een geweldige ervaring. Zeker als je met volle maan in de blote lucht kan slapen!
Verder is er ook iets bizars gebeurd waar ik wel een beetje ben van geschrokkenMatthijs en ik liepen rustig door de stad en een jochie van zestien vroeg me de gebruikelijke vragen zoals; Waar kom je vandaan, hoe heet je, hoe lang ben je in India ect. En zei dat ik erg leuk uitzag. Ik zei dankjewel en liep verder met Matthijs. Hij volgde ons en wachtte op een bruggetje op ons. Matthijs liep er eerst over en daarna ik. Toen gaf hij ons een hand als afscheid, maar kneep mij daarna nog in mn borst! Ik was eerst verbaasd en daarna probeerde ik hem te slaan. Hij rende weg en Matthijs rende hem achterna. Hij is als sportleraar natuurlijk veel sneller en heeft hem even aangepakt. Helaas gebeurde het de dag daarna weer door een dronken man, waardoor ik even dicht bij Matthijs os de buurt blijf.
Onze volgende plaatsen zijn Agra (de beroemde Taj Mahal), Varanasi wat de heiligste plek voor de Hindoes is en tot slot reizen we door de Himalaya. .

  • 07 Mei 2015 - 15:03

    Saskia:

    Rianne, doe maar voorzichtig.......... in sommige delen van de wereld zijn vrouwen niets waard, dus bij Matthijs blijven maar, niet alleen gaan rondlopen hoor.

    Het lijkt me wel een enorme belevenis! Waar jullie de rest van jullie leven met voldoening op terug kunnen kijken. :)
    Dus wens ik jullie vooral veel plezier! Groetjes Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne en Matthijs

Hoi allemaal, Via dit blog gaan wij (maar waarschijnlijk vooral ik, omdat ik het schrijven leuk vind) onze avonturen van India bijhouden voor alle mensen die het interessant vinden om te te lezen. We hebben er inmiddels al heel veel zin in!

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 17749

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 01 Augustus 2015

Mongu

15 December 2014 - 31 Juli 2015

India!

Landen bezocht: