Alice in Wonderland - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu Alice in Wonderland - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu

Alice in Wonderland

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

01 Mei 2011 | Zambia, Lusaka

We zijn eindelijk aangekomen in de bewoonde wereld! Na 2,5 maanden in het stoffige Zambia zijn we in Zuid Afrika aangekomen. Ik ben nog nooit in mijn leven zo gelukkig geweest, de avond dat we aankwamen kon ik gewoon niet stoppen met glimlachen. Alles zat mee; de rare taxichauffeur die heerlijk Afrikaans sprak, een zes persoonskamer voor drie personen met eigen balkon en privé badkamer met een douche waar je u tegen zegt en het heerlijkste eten met verse vis en wijn. Je bent niets voor niets in Zuid Afrika dus wijn hoort er gewoon bij. We zijn de eerste dag heel meisjesachtig gaan shoppen, maar dit was echt pure noodzaak doordat we geen geschikte kleding bij ons hadden. Toen we al met onze backpacks al weg waren kwamen we erachter dat het in Zuid Afrika winter begint te worden en we dus niet zoveel hebben aan zomerrokjes en een dun vestje. Ik werd er wel een beetje depressief van om eind april een lange broek en dikke trui te kopen, maar ja…
Daarna zijn we met een dubbeldekkerbus door de stad getoerd en hebben we van allerlei interessante dingen over de stad gehoord. Het is zo ontzettend prachtige stad, het is een beetje als Amsterdam maar dan met palmbomen, zee en bergen. Het is ook zo leuk dat er overal vleugjes Nederland in zitten; gebouwen die op gebouwen lijken, straatnamen en de hele geschiedenis zit hierin. ’S Middags nog naar het aquarium geweest en lekker gegeten.
De volgende dag hebben we een andere route gedaan met de bus, prachtig langs de kust gereden en tussen de heuvels. En ik ben ook heel ecologisch geweest om naar de botanische tuinen te gaan, eigenlijk helemaal niets voor mij om een paar uur plantjes en bloemetjes te kijken maar het is echt de moeite waard. (Goed hè, paps en mamps:D)De wijnroute was ook de moeite waard, we hebben een rondleiding door de wijngaard en museum gehad en tot slot wijn geproefd. Ik ben tot de conclusie gekomen dat wijn echt wel heel lekker en divers is, ik ga er mij beter in verdiepen in Nederland. Om de dag nog perfecter te maken, hebben we het nachtleven van Kaapstad verkend. Wat begon met “even een drankje doen” eindigde met een bruisend feest.Na een ochtendje rustig aan doen ben ik naar de oudste kerk in Afrika geweest en rondgeleid door een overjarige Barbiepop met een hart van goud. Daarna was het eindelijk goed helder weer en zijn we de Tafelberg op gegaan. Doordat Renee deze dagen ziek was hebben we ervoor gekozen om niet te gaan lopen maar met de kabelbaan te gaan, wat ook wel goed was doordat we anders in het donker terug moesten. Niet dat ik mij een moment bang heb gevoeld door de vele criminaliteit, maar het zekere maar voor het onzekere nemen hè. Het is zo mooi daarboven op de platte berg, je kan de hele stad zien en de oceaan is ook prachtig met het zonlicht. Ik zeg doen!
En nu komt het spannendste gedeelte van het verhaal over Kaapstad. Ik heb gezwommen met haaien! Niet van die babyhaaitjes die je in de Noordzee hebt, nee gewoon Jaws haaien. Grote witte mensenhaaien van drie tot zes meter lang! Voor een smak met geld, je leeft maar één keer, kon je een dagje duiken met haaien. We gingen met de boot eerst midden op zee, je kon nog net een eilandje in de verte onderscheiden. Dat eilandje was heel rotsachtig, maar de rotsen waren in feite allemaal zeehonden op elkaar gestapeld. Echt honderden zeehonden, dat kon je ook wel ruiken by the way, en een paar pinguïns maakte het plaatje compleet. Doordat de golven vrij hoog waren, sommige bijna vier meter, voelde ik mij wel een beetje zwakjes. Ik zal de details achterhouden maar ik heb vier keer gespuugd ondanks ik een pilletje had genomen. Dit mocht de pret niet drukken, want ik vond het zo cool om mij in een duikpak te hijsen en in een kooi te zitten in het koude water. De haaien zwommen maar een meter of drie langs de kooi en maakte af en hapbewegingen naar de vissen in het water. Het is onbeschrijfelijk om dit te ervaren en uit te leggen. Het was gewoon gaaf!
Morgen gaan we een auto huren om nog tien dagen door een stukje van Zuid Afrika te gaan. Ons vliegtuig naar Zambia gaat vanuit Johannesburg dus daar rijden we naar toe.

  • 02 Mei 2011 - 07:55

    Saskia:

    Zwemmen met Haaien........ Rianne, je wordt nu wel erg avontuurlijk hoor. :D
    Geweldige belevenis, zelfs al als ik het hier achter mijn pc-tje zit te lezen.

    Nog 10 dagen 'vakantie' dus. Veel plezier nog. :) Ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes!

  • 02 Mei 2011 - 10:36

    Lisa:

    RIANNEE!! Je wilt niet weten hoe ontzettend jaloers ik ben! En dat ik ontzettend veel spijt heb dat ik niet stiekem je koffer ben in gegaan! Abseilen, zwemmen met haaien, leeuwen zien, aapjes zien, en nog veel meer vette dingen! Heeel veel plezier verder!

    dikke kus!

  • 03 Mei 2011 - 12:25

    Nina:

    Wow wow wow wow wow.
    Zo jaloers op jou!
    Ik ben blij dat je niet opgegeten bent.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Mongu

...

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

De laatste loodjes

10 Mei 2011

Geluk en ongeluk

01 Mei 2011

Alice in Wonderland

22 April 2011

De rook dat dondert

20 April 2011

Op naar het zuiden!
Rianne en Matthijs

Hoi allemaal, Via dit blog gaan wij (maar waarschijnlijk vooral ik, omdat ik het schrijven leuk vind) onze avonturen van India bijhouden voor alle mensen die het interessant vinden om te te lezen. We hebben er inmiddels al heel veel zin in!

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 17805

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 01 Augustus 2015

Mongu

15 December 2014 - 31 Juli 2015

India!

Landen bezocht: