Op naar het zuiden! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu Op naar het zuiden! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu

Op naar het zuiden!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

20 April 2011 | Zambia, Lusaka

Voor iedereen die ooit nog naar safari wilt in Afrika, ga naar Zambia South Luangwa National Park en slaap bij Flatdogs. Dit waren echt een van de mooiste dagen uit mijn leven. Het is zo mooi om door de natuur te rijden, of te lopen tijdens een wandelsafari, en echt tussen de wilde dieren te zijn. En dan nog niet eens over de bomen en het zonlicht gesproken. Het gouden licht rond een uur of vijf is echt prachtig. Tijdens onze avondsafari hebben we helaas niet heel geluk gehad, er is een vrij grote kans om leeuwen te zien, maar die hebben wij alleen maar van heel veraf gezien. Ook een luipaard hebben we niet gespot. Maar ondanks dit hebben we twee heerlijke safari’s gehad. Een wandelsafari is ook echt super, dan leert de gids je hoe je poep en pootafdrukken van verschillende dieren kan onderscheiden. Een hyena heeft bijvoorbeeld witte kalkpoep door alle botten die hij eet.

Gisteravond zijn we weer gearriveerd in Lusaka, het middelpunt van Zambia waar je telkens weer terug naar moet als je iets wilt ondernemen. Aangezien de blauwe plekken van de minibus nog niet weg zijn, hadden we geen zin om nieuwe te krijgen en wilden we een andere optie proberen. Het vliegtuig was een goede optie. Voor maar 44 euro hadden we een last minute vlucht van uur naar Lusaka. Dat scheelt nogal 14 uur hobbelend in een bus of een uurtje in de lucht met een chipje erbij. Het gaat wel allemaal lekker relaxt op het vliegveld, ik heb alleen bij het reserveren mijn paspoort moeten laten zien. Verder kon ik gewoon doorlopen zonder bewijzen of iets dergelijks. Of je moet het bekijken van mijn paspoort meetellen om even te kijken of ik nou uit Zuid Afrika kom of uit Europa. Het was ook echt een miniklein vliegtuigje (voor 17 personen) gesponsord door het nationale bier hier, hopelijk werd de piloot niet hierdoor gesponsord. Ik vond het echt ontzettend cool.

De plannen zijn nu om naar Kaapstad te gaan met het vliegtuig, als het goed gaat gaan we zijn we over tien uur in Zuid Afrika. Vanaf daar gaan we met de bus terug en stoppen we in elke interessante plaats die we tegenkomen. Ik ben benieuwd. Btw, hebben er al veel mensen kaartjes ontvangen uit Zambia?

Tot slot een kort lijstje van hoogtepunten
- Heel veel olifanten van een paar meter dichtbij, die met klappende oren achter onze auto waggelen.
- Hippo’s die voor je tent zitten te grazen en je om vijf uur ’s ochtends maken met hun gesmak en gebrul. Ze kunnen echt enorm harde geluiden maken en enorme spetterpoep maken! Ze gebruiken hun staart als propeller zodat het alle kanten op vliegt, je moet er maar naast staan…
- Verder een boel giraffen, leeuwen op een verre afstand, heel veel impala’s en ander hertsoorten, wilde zwijnen, krokodillen, veranen, zembra, baboons, buffels, waterbokken en bee eters en kingfishers (weet ik niet de Nederlandse naam zo 123 voor).

  • 20 April 2011 - 20:17

    Saskia:

    Hoi Rianne, bij Hubertus is een kaartje voorgelezen gisteren.

    Wat een avonturen beleven jullie toch! Het is echt een heel andere wereld en door alle indrukken zul je zelf ook nooit meer dezelfde zijn als voor deze stage-trip. ;)

    Ik geniet van al je verslagen. Veel plezier nog met jullie sight-seeing in Zuid-Afrika! Groetjes.

  • 20 April 2011 - 20:19

    Herma:

    Hoi Rianne,
    Het is telkens weer genieten van je verhalen. Ik zou zo met je willen ruilen.Wat een belevenissen.
    Gisteren heeft Jan-Paul je brief voor gelezen en de foto's rond laten gaan.wat een contrast zo'n blonde,blanke meid naast die donkere kindertjes Leuk dat je nog aan ons denkt.
    Vooral de envelop vond ik fantastisch.
    groeten Herma

  • 20 April 2011 - 20:51

    Jasmin:

    "De staart als propellor", hahaha!

    Ik heb inderdaad je briefje gehad, en de envelop vond ik ook fantastisch! Haha!
    Lief.

    x Jasmin

  • 20 April 2011 - 21:44

    Sylvia:

    geweldig allemaal, geniet lekker je bent maar eenmaal jong en deze belevenissen draag je altijd met je mee. Ik geniet mee hoor! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Mongu

...

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

De laatste loodjes

10 Mei 2011

Geluk en ongeluk

01 Mei 2011

Alice in Wonderland

22 April 2011

De rook dat dondert

20 April 2011

Op naar het zuiden!
Rianne en Matthijs

Hoi allemaal, Via dit blog gaan wij (maar waarschijnlijk vooral ik, omdat ik het schrijven leuk vind) onze avonturen van India bijhouden voor alle mensen die het interessant vinden om te te lezen. We hebben er inmiddels al heel veel zin in!

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 17795

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 01 Augustus 2015

Mongu

15 December 2014 - 31 Juli 2015

India!

Landen bezocht: