Tweede dag - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu

Tweede dag

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

17 Februari 2011 | Zambia, Lusaka

Vandaag was een lekker rustige dag. Doordat de zon al vroeg opkomt waren we we echt om zeven uur al klaarwakker. We hebben gedouched met koud water en ik besef nu dat ik dit echt een ramp vindt. Het is niet lauw, maar gewoon echt koud! Na het ontbijt wilde we ons visum regelen, dit is nu helemaal geregeld. We hadden al helemaal bedacht hoe we het zouden gaan doen. Renee zou harde eisen stellen en ik zou een zielig gezicht erbij trekken. Maar dat was helemaal niet nodig, want het was zo geregeld. Verder hebben we vandaag lekker door de stad gelopen en echt Afrika gezien. Op de markt een visje van 3 cm gekocht en met huid en haar opgegeten. En de meest lekkere ananassen ooit gegeten! Een hele pick-up vol met ananassen, ongelofelijk. Verder vind ik het wel heel vreemd om zo te worden bekeken te worden. Iedereen wil met ons praten en ik heb op een dag wel 30x “Fine thanks, how are you?”gezegd. Soms moet je de mensen ook heel arrogant negeren, want je wordt er echt gek van. De middag hebben we lekker relaxt aan het zwembadje gezeten en met andere Nederlanders gekletst.

  • 17 Februari 2011 - 17:10

    Saskia:

    Ja, je zult echt wel bekijks hebben, zo blond en zo lang...... :D
    Het leest echt lekker relaxed deze dag. Groetjes!

  • 17 Februari 2011 - 19:03

    Tineke En Anton:

    Hoi Rianne,
    wij elzen je verhalen mee hoor.
    Herkenbaar Afrika. Mensen die geld aan je proberen te verdienen.. Maar ja, in hun ogen zijn wij ook zo rijk.

    Wat in Ghana altijd hielp als je iets niet wilde maar beleefd wilde zijn was te antwoorden: 'Maybe later, It's Gods will.'

    Nog veel plezier!!

  • 17 Februari 2011 - 21:42

    Ton:

    Hoi schat,

    Groetjes van oma. Ik heb haar vandaag opgehaald en ze is dit weekend thuis. Het gaat steeds beter met haar, ze leeft met je mee en ik moest de groeten overbrengen.

    Ik zie dat het morgen maar 25C is; straks heb je echt een warme douche nodig.

    Groetjes,
    Pap

  • 18 Februari 2011 - 06:24

    Lisa:

    Wow,, een lekker relaxt dagje volgends mij. Een beetje eten en kletsen. Maar een vis met het graadje er bij opgegeten?
    Veel plezier verder.

    xxx
    Lisa

  • 18 Februari 2011 - 10:06

    Karen Janssen:

    Koud douchen, ananas en visjes eten... Het lijkt wel Ultimate Survival. Goeie reis verder!

  • 18 Februari 2011 - 18:08

    Herma Kooi:

    Hoi Rianne,

    Leuk om mee te lezen.
    Ik hoop dat je de aandacht overleefd.
    Ik ben ook heel benieuwd naar je verhalen over de school.
    Groeten Herma

  • 18 Februari 2011 - 19:25

    Anneke:

    Hoi Rianne,
    Leuk hoor, om je verhalen zo te lezen! Ik ben benieuwd naar je verhalen van de school en de kinderen daar.
    Genier ervan he!

  • 18 Februari 2011 - 20:30

    Henk Boelaars:

    Hoi Rianne,
    Leuk je berichten te lezen. Een beetje moeilijk hier in Spanje via de mobiele telefoon. Ik laat weer iets van mij horen als onze vakantie voorbij is. Ik blijf wel je berichten volgen. Groet en veel succes,

    Henk Boelaars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Mongu

...

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

De laatste loodjes

10 Mei 2011

Geluk en ongeluk

01 Mei 2011

Alice in Wonderland

22 April 2011

De rook dat dondert

20 April 2011

Op naar het zuiden!
Rianne en Matthijs

Hoi allemaal, Via dit blog gaan wij (maar waarschijnlijk vooral ik, omdat ik het schrijven leuk vind) onze avonturen van India bijhouden voor alle mensen die het interessant vinden om te te lezen. We hebben er inmiddels al heel veel zin in!

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 17807

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 01 Augustus 2015

Mongu

15 December 2014 - 31 Juli 2015

India!

Landen bezocht: