Genieten - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

01 Maart 2011 | Zambia, Lusaka

“Ik ken geen ochtend in Afrika waarop ik niet gelukkig wakker werd” (Hemingway)Gisteren was het een prachtige dag met enorm veel ervaringen en geluksmomenten. Zaterdagavond hebben we gedanst in de disco op de campus. Dat was een ervaring apart, want we kwamen binnen en ik werd de dansvloer opgesleurd door een enorm soepele jongen. Ik voelde mij een beetje een kneusje tussen de ritmische Afrikanen met mijn Nederlandse heupen. Toch vonden ze het geweldig dat we dansten en twee jongens gingen zelfs ruzie maken wie met mij mocht dansen. We werden wel erg bekeken en vanochtend in de taxi wist zelfs de taxichauffeur dat we gisteren zijn dansen.
Vanochtend zijn we bij de Pinkstergemeente kerk geweest, een buurmeisje had ons uitgenodigd en we waren wel geïnteresseerd. Het duurde helaas 3,5 uur maar was heel indrukwekkend. De mensen zongen zo mooi en waren helemaal vol overtuiging en hoop. Er waren mensen die tijdens het aanbidden moesten huilen en daardoor kreeg ik ook tranen in mijn ogen. Het waren lange preken maar ook een paar stukken met swingende muziek. Volgende week willen we naar een andere kerk, een beetje zoals een kroegentocht:P
En nu komt de mooiste dag uit deze twee weken. We werden door onze lieve taxichauffeur naar een krokodillenfarm gebracht. Voor 1,50 kregen we een rondleiding door alle zwembaden waar de babykrokodillen zaten en de grotere. Het waren echte alligators die wel vier meter kunnen worden. Ook heb ik gezien hoe een krokodil gevild wordt en ik heb het ook gegeten. Het is een combinatie tussen kip en kabeljauw. Daarna vroeg onze taxichauffeur of we naar de “plains” wilden. Dat is het lage gedeelte dat nu onder water staat door de vele regen, en het was werkelijk prachtig. We zijn daar op een soort gondel geweest en even de toerist lopen uithangen. Ongelofelijk veel foto’s gemaakt en enorm genoten van de natuur. Ik ben bij deze verloofd met Zambia. Verder is het ook bijzonder hoe de mensen leven, echt in krotjes zonder iets van luxe. De geweldige dag hebben we afgesloten met een biertje, en daarna lekker eten in een restaurantje en als toetje het heerlijke drankje Amarula. Een prachtige dag.

  • 01 Maart 2011 - 10:40

    Ambra:

    Hahaha, echt super grappig om je verhalen te lezen. Wat mooi is de wereld he?! Ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Hopelijk zullen wij ook Zambia nog aandoen, misschien tot daar? ;)

    Ps. niet Matthijs jaloers maken door met allemaal soepele mannen te gaan dansen he?! :P

  • 01 Maart 2011 - 10:50

    Ton:

    Hoi Rianne,

    Hartstikke leuk om te horen dat dat je het zo naar je zin hebt en zoveel leuke dingen meemaakt.
    De TamTam heeft ons nog niet bereikt maar volgens mij weet heel Zambia inmiddels dat er 3 hollandse meiden in de disco uit hun bol gaan.
    't Is maar goed dat jullie dit compenseren door op kerkepad te gaan. Verder hoop ik dat jullie niet al te veel paarse krokodillen tegenkomen.
    Trouwens, weet Matthijs al dat je verloofd bent met Zambia ? En mag ik op de bruiloft komen?
    Groetjes,
    pap


  • 01 Maart 2011 - 11:02

    Saskia:

    Hoi Lisanne, niet zo verliefd worden op Zambia dat je ons vergeet hoor! :)

    Klinkt echt als een toeristisch weekend. Geweldig, ik had je wel willen zien op de dansvloer. Jij danst trouwens goed hoor, heb ik toch gezien op het werkweekend! ;)

    Nu weer een hele week met stage's zeker? Je vermaakt je in elk geval goed zo te lezen.
    Groetjes, Saskia

  • 01 Maart 2011 - 11:04

    Saskia:

    Rianne, ik haal je naam zo maar door de war met die van mijn zeer aanwezige kleindochter. :( Sorry.

  • 01 Maart 2011 - 16:44

    Herma Kooi:

    Hoi Rianne,
    Ben je al weer 2 weken weg. wat gaat de tijd toch snel. Het blijft leuk om je verhalen te lezen.
    heb je de klarinet al uitgepakt?
    vanavond ga ik weer muziek maken en zie jou lege plek weer voor me. We missen je wel hoor.
    Groeten Herma

  • 01 Maart 2011 - 16:58

    Anneke:

    Hoi Rianne, wat ontzettend leuk om zo je avonturen te kunnen volgen. En, je beleeft nogal wat!
    Ik ga, net zoals Herma, vanavond naar je lege plek kijken....
    Blijf genieten en mooie verhalen schrijven!

  • 02 Maart 2011 - 07:38

    Tineke:

    Gefeliciteerd met je verloving. Welke andere landen staan er nog in de planning?
    haha:-)

  • 02 Maart 2011 - 07:46

    Lidy:

    Geweldige belevenissen! Je hebt het ook wel getroffen met zo'n behulpzame taxichauffeur. We zijn heel erg benieuwd naar je mooie foto's!
    Genieten maar weer..... en succes met je stage.

  • 02 Maart 2011 - 18:34

    Kirsten:

    Hoi Rianne,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! Leuke foto's ook :)
    Wij missen jullie allemaal wel hoor op school. De klassen zijn nu nog een stuk kleiner ;)

    Heel veel plezier nog!

  • 03 Maart 2011 - 12:33

    Nina:

    Kip en kabeljouw...op zich is het ook net een vis die eieren legt!

  • 07 Maart 2011 - 18:19

    Gerrie:

    Hey meis..
    Ik had je nog graag even gedag willen zeggen,maar t,liep ff anders...Wat leuk om jou verhalen te lezen...zo te horen vermaken jullie je prima !!! k,ben ook benieuwd naar de rest..We blijven het volgen.Blijf genieten van alles om je heen.Groetjes,en liefs Gerrie en Arash xx

  • 09 Maart 2011 - 08:24

    Mery :

    Hallo Rianne,

    Met een dikke grijns op mijn gezicht heb ik je reisverslag tot nu toe gelezen. Wat zet jij je ervaringen lekker op "papier". Ik wens je veel plezier met je stage en zal je blijven volgen.
    Groetjes uit Voorst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Mongu

...

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

De laatste loodjes

10 Mei 2011

Geluk en ongeluk

01 Mei 2011

Alice in Wonderland

22 April 2011

De rook dat dondert

20 April 2011

Op naar het zuiden!
Rianne en Matthijs

Hoi allemaal, Via dit blog gaan wij (maar waarschijnlijk vooral ik, omdat ik het schrijven leuk vind) onze avonturen van India bijhouden voor alle mensen die het interessant vinden om te te lezen. We hebben er inmiddels al heel veel zin in!

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 17796

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 01 Augustus 2015

Mongu

15 December 2014 - 31 Juli 2015

India!

Landen bezocht: