Beachparty - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu Beachparty - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Rianne en Matthijs - WaarBenJij.nu

Beachparty

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Matthijs

15 Maart 2011 | Zambia, Lusaka

De weekenden zijn hier echt het leukst, dan krijg je echt iets van de cultuur mee en heb ik het gevoel dat ik op vakantie ben. Doordeweeks is het weer heel normaal om hier te wonen. Beetje boodschappen doen, koken, schoonmaken en lessen voorbereiden (allemaal met de hand schrijven, dat is ook wel wennen. Zeker hele posters maken, doordat ze geen printers hebben.) Daarna naar Chesirehome of stage, waar alles goed gaat. Ik heb het zelfstandig werken, extra uitleg en hulprondes ingevoerd en je ziet ontzettend veel vooruitgang. De kinderen zijn veel geconcentreerder en enthousiaster over de lessen. Geen uur wachttijd per dag, het is veel effectiever.

Maar het weekend was echt geweldig. Zaterdagochtend is ons haar ingevlochten door meisjes van de campus die het geweldig vonden om aan ons zachte haar te zitten. Ik had even geen kapster en het was de eerste keer dat er een conflict tussen ons drieën was. Een mijlpaal! Het is zo heerlijk ontspannend om daar met een muziekje te zitten terwijl er aan je haar wordt gezeten. Het zag er mooi uit, maar ik vind mij het echt niet staan. Ik hou het in totdat ik het even op de webcam heb geshowd, want ik prefer mijn eigen haar.

Zaterdagavond alvast een beetje Renee haar verjaardag gevierd met wat jongens en wat Amarula. Maar zondagmiddag begon het pas echt. We hadden met wat mensen, waaronder collega’s van stage, afgesproken op het Kasima strand. Daar hebben we heerlijk gezwommen, gezond (niet zo verbrand zoals de vorige keer!), gedanst en gedronken. Sommige juffen hadden weer een glaasje teveel op (ugum Miss Cinduela!) Ik kan niet beschrijven hoe leuk en snel deze week ging. Het er zijn geen bijzondere dingen gebeurt, maar het was geweldig.

  • 15 Maart 2011 - 09:22

    Ton:

    Hoi party animal,
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe kapsel. Hoop het vanmiddag/avond te zien op skype. Nog even een vraagje .... hoe smaakt amarula ... is het lekker? Zo ja, past nog wel in mijn rugzak met een beetje proppen.
    Groetjes,
    pap

  • 15 Maart 2011 - 10:38

    Lisa:

    Heei Rianne!
    Hahaha.. feest beest. IK zie jou al helemaal los gaan in je hoela hoela jurken en vlechtjes in je haar.
    Ik ben vanmiddag even op skype. Alleen ik heb jou nog niet op skype, want je had me nog niet geaccepteerd. Dus dan moet ik even op die van Eline.
    Veel plezier verder.

    Dikke Kus!
    Lisa

  • 16 Maart 2011 - 16:41

    Mery:

    Zo te lezen, heb jij het geweldig naar je zin. En wat goed dat de kinderen enthousiast zijn over jouw manier van lesgeven en dat jij hierbij een vooruitgang constateerd.
    Nog heel veel plezier en groetjes van ons allen uit Voorst

  • 18 Maart 2011 - 08:24

    Saskia:

    Een stage met vakantie gevoel, dat is geweldig hoor!

    Je laat toch wel een foto zien van dat ingevlochten haar? Want je maakt me wel nieuwsgierig hoor. ;)

    Groetjes en pas goed op jezelf!

  • 22 Maart 2011 - 10:55

    Nina:

    Hey,

    Ik hoop dat de docenten iets van jullie stijl meenemen wanneer jullie weer terug zijn - maar dat duurt natuurlijk nog heeeeeeel lang!
    Maak ook een foto van je vlechtjes haar ;-) Net zo mooi als die keer opgestoken toen? :P

    xx Nina

  • 23 Maart 2011 - 19:36

    Jessica:

    hoi rianne, wat leuk om je verhalen te lezen! geniet van je avontuur!
    groetjes jessica (hubertus)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Mongu

...

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

De laatste loodjes

10 Mei 2011

Geluk en ongeluk

01 Mei 2011

Alice in Wonderland

22 April 2011

De rook dat dondert

20 April 2011

Op naar het zuiden!
Rianne en Matthijs

Hoi allemaal, Via dit blog gaan wij (maar waarschijnlijk vooral ik, omdat ik het schrijven leuk vind) onze avonturen van India bijhouden voor alle mensen die het interessant vinden om te te lezen. We hebben er inmiddels al heel veel zin in!

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 17808

Voorgaande reizen:

15 December 2014 - 01 Augustus 2015

Mongu

15 December 2014 - 31 Juli 2015

India!

Landen bezocht: